Beczka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
scyzor
Stary bywalec
Posty: 502
Rejestracja: śr 18.maja.2011 - 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz / Trzemeszno
Moja broń:

Beczka

Post autor: scyzor »

Autentyczny list wyjaśniający z dnia 23.05.2000 r.

List osoby poszkodowanej w wypadku przy pracy, nadesłany do ZUS jako
odpowiedz na prośbę o udzielenie bliższych informacji o okolicznościach w
jakich doszło do wypadku.

Szanowni Państwo;

W raporcie z wypadku jako przyczynę podałem: "próba samodzielnego
wykonania pracy".
W swoim pismie Państwo stwierdzili , ze powinienem podać pewniejsze
wyjaśnienie co niniejszym czynie.
Sadze, ze poniższe szczegóły będą wystarczające.
Jestem z zawodu murarzem. W dniu wypadku pracowałem sam na dachu nowego, trzypiętrowego budynku. Po zakończeniu prac, stwierdziłem, iż mam ponad 150 kg cegieł porozrzucanych wokoło. Zdecydowałem nie znosić ich na dól pojedynczo, lecz spuścić w beczce, używając do tego liny na bloku przytwierdzonym do ściany na trzecim pietrze budynku. Jak postanowiłem tak zrobiłem. Zabezpieczywszy linę na dole wszedłem na dach i zawiesiłem na niej beczkę, po czym załadowałem ją cegłami. Potem zszedłem na dól i odwiązałem linę, przygotowawszy sie do jej silnego - zaznaczam - trzymania i powolnego opuszczania 150 kilogramowego ciężaru. Nadmieniam, iż w raporcie o wypadku określiłem moja wagę na (circa) 80kg. Możecie sobie Państwo wyobrazić, jakież było moje zaskoczenie nagłym szarpnięciem do góry, straciłem orientacje jednak nie puściłem mocno trzymanej liny. Nie musze dodawać, ze ruszyłem do góry w raczej szybkim tempie, tuż przy ścianie drąc łokcie do krwi. Gdzieś w połowie drugiego pietra spotkałem sie z opadającą beczką. To tłumaczy pękniętą czaszkę oraz złamany lewy obojczyk i wystawiony lewy bark. Zwolniłem trochę z powodu beczki, ale kontynuowałem gwałtowne wciąganie nie zatrzymując sie do momentu gdy kostki mojej prawej reki zaklinowały sie w bloku. Na szczęście pozostałem przytomny i bylem jeszcze w stanie trzymać mocno linę pom