Do tej pory forum działało na zasadzie dorozumianej ale lepiej będzie, między innymi przez moje działania by zasady były jasne i w miarę skodyfikowane.
Zajmując się w życiu różnymi regulaminami czy to pracy czy to stowarzyszeń nieodłącznie zawsze przychodziła mi na myśl zasada dwóch prostych punktów, które wszyscy dobrze znacie czyli punkt. 1. Szef ma zawsze rację i punkt 2. Gdy Szef nie ma racjji patrz punkt 1.
W mojej firmie to starczy ale tutaj jednak musimy określić nasze stosunki bardziej szczegółowo zwłaszcza ten punkt 2.
W każdym razie mamy dwie podstawowe formy uczestnictwa czyli Adminów (właścicieli forum) i użytkowników.
Uważam, że punkt 1 ma bezpośrednie zastosowanie do roli Adminów i tylko mogą się samoograniczać a ich prawa nie uważam za stosowne określać.
Co do nas użytkowników to już istnieje podział nas na trzy grupu - użytkowników, vipów i moderatorów. Wśród nas musimy określić jakimi zasadami będziemy się posługiwać by nikt nie czuł się pokrzywdzony ani bezkarny.
Zatem zacznijmy od praw i obowiązków Użytkownika bo to one będą implikowały działania organów zwierzchnich kontrolnych czyli Adminów i moderatorów.
I. Użytkownik ma prawo:
- zamieszczać swe wypowiedzi zgodnie z tematem
- zakładać nowy temat zgodnie ze swymi zainteresowaniami i tematyką ogólną forum
- odwoływać się od decyzji moderatora do Adminów Forum
II. Użytkownik Forum stosuje w swych wypowiedziach w sposób dorozumiany Netykietę a w szczególności:
- zgłaszać naruszenie Zasad Forum do moderatorów i Adminów
- nie nawołuje do łamania prawa polskiego ani go nie łamie
- nie stosuje wulgaryzmów ani wyrażeń wulgarnych
- nie krzywdzi rozmówcy swymi wypowiedziami
- nie trolluje, spamuje, floodinguje na forum
III. Wypowiedzi Użytkowników podlegają ocenie moderatorów i Adminów Forum i za nie stosowanie zasad określonych w pkt. I i II Użytkownik za swe wypowiedzi i działania może podlegać następującym działaniom dyscyplinującym:
- nie dyskutuje publicznie o decyzjach administracji forum
- wpis moderujący wypowiedź Użytkownika z zaznaczeniem [Ingerencja Moderatora]
- usunięcie postu nie związanego z tematem z wyjaśnieniem powodu usunięcia
- ostrzeżenie - użytkownik otrzymuje wpis widoczny na swym profilu o otrzymaniu ostrzeżenia oraz wiadomość na priv o przyczynie jego udzielenia
- ostrzeżenie jest anulowane po miesiącu jeżeli nie było kolejnego ostrzeżenia albo innego działania dyscyplinującego
- otrzymanie dwóch kolejnych ostrzeżeń w czasie działania pierwszego ostrzeżenia czyli w ciągu miesiąca (3 ostrzeżenia) implikuje automatycznym banem na okres 7 dni
- ban - okres przymusowego "urlopu" na jakiś czas określony przed moderatora lub Admina Forum z podaniem Użytkownikowi na priv przyvczyny zastosowania
IV. Użytkownicy w randzie VIP mogą być dyscyplinowani przez Adminów lub moderatorów za zgodą Adminów.
- wykluczenie z Forum - przymusowe usunięcie z baz Forum w przypadkach spamów komercyjnych, notorycznego łamania Zasad Forum, łamania prawa polskiego