Zasady naszego forum

ODPOWIEDZ
wyrzucony
Stary bywalec
Posty: 930
Rejestracja: pt 13.maja.2016 - 22:03
Moja broń: brak

Zasady naszego forum

Post autor: wyrzucony »

Zgadzam się ze wszystkimi co piszą w sąsiednich tematach, że brak na naszym forum w miarę jasno opracowanych zasad bycia tutaj nas uzytkowników.
Do tej pory forum działało na zasadzie dorozumianej ale lepiej będzie, między innymi przez moje działania by zasady były jasne i w miarę skodyfikowane.

Zajmując się w życiu różnymi regulaminami czy to pracy czy to stowarzyszeń nieodłącznie zawsze przychodziła mi na myśl zasada dwóch prostych punktów, które wszyscy dobrze znacie czyli punkt. 1. Szef ma zawsze rację i punkt 2. Gdy Szef nie ma racjji patrz punkt 1. :-D
W mojej firmie to starczy ale tutaj jednak musimy określić nasze stosunki bardziej szczegółowo zwłaszcza ten punkt 2.

W każdym razie mamy dwie podstawowe formy uczestnictwa czyli Adminów (właścicieli forum) i użytkowników.
Uważam, że punkt 1 ma bezpośrednie zastosowanie do roli Adminów i tylko mogą się samoograniczać a ich prawa nie uważam za stosowne określać.
Co do nas użytkowników to już istnieje podział nas na trzy grupu - użytkowników, vipów i moderatorów. Wśród nas musimy określić jakimi zasadami będziemy się posługiwać by nikt nie czuł się pokrzywdzony ani bezkarny.

Zatem zacznijmy od praw i obowiązków Użytkownika bo to one będą implikowały działania organów zwierzchnich kontrolnych czyli Adminów i moderatorów.
I. Użytkownik ma prawo:
  • zamieszczać swe wypowiedzi zgodnie z tematem
  • zakładać nowy temat zgodnie ze swymi zainteresowaniami i tematyką ogólną forum
  • odwoływać się od decyzji moderatora do Adminów Forum
  • zgłaszać naruszenie Zasad Forum do moderatorów i Adminów
II. Użytkownik Forum stosuje w swych wypowiedziach w sposób dorozumiany Netykietę a w szczególności:
  • nie nawołuje do łamania prawa polskiego ani go nie łamie
  • nie stosuje wulgaryzmów ani wyrażeń wulgarnych
  • nie krzywdzi rozmówcy swymi wypowiedziami
  • nie trolluje, spamuje, floodinguje na forum
  • nie dyskutuje publicznie o decyzjach administracji forum
III. Wypowiedzi Użytkowników podlegają ocenie moderatorów i Adminów Forum i za nie stosowanie zasad określonych w pkt. I i II Użytkownik za swe wypowiedzi i działania może podlegać następującym działaniom dyscyplinującym:
  • wpis moderujący wypowiedź Użytkownika z zaznaczeniem [Ingerencja Moderatora]
  • usunięcie postu nie związanego z tematem z wyjaśnieniem powodu usunięcia
  • ostrzeżenie - użytkownik otrzymuje wpis widoczny na swym profilu o otrzymaniu ostrzeżenia oraz wiadomość na priv o przyczynie jego udzielenia
  • ostrzeżenie jest anulowane po miesiącu jeżeli nie było kolejnego ostrzeżenia albo innego działania dyscyplinującego
  • otrzymanie dwóch kolejnych ostrzeżeń w czasie działania pierwszego ostrzeżenia czyli w ciągu miesiąca (3 ostrzeżenia) implikuje automatycznym banem na okres 7 dni
  • ban - okres przymusowego "urlopu" na jakiś czas określony przed moderatora lub Admina Forum z podaniem Użytkownikowi na priv przyvczyny zastosowania
  • wykluczenie z Forum - przymusowe usunięcie z baz Forum w przypadkach spamów komercyjnych, notorycznego łamania Zasad Forum, łamania prawa polskiego
IV. Użytkownicy w randzie VIP mogą być dyscyplinowani przez Adminów lub moderatorów za zgodą Adminów.
wyrzucony
Stary bywalec
Posty: 930
Rejestracja: pt 13.maja.2016 - 22:03
Moja broń: brak

Re: Zasady naszego forum

Post autor: wyrzucony »

V. Moderatorzy - użytkownicy posiadający uprawnienia nadane przez Adminów do samodzielnego kontrolowania i moderacji wypowiedzi Użytkowników oraz ich dyscyplinowania zgodnie z Zasadami Forum.
Obowiązkiem Moderatora jest:
  • codzienna likwidacja spamów komercyjnych
  • usuwanie w dziale handlowym ogłoszeń zrealizowanych lub starszych niż 60 dni
  • reagowanie na skargi Użytkowników
  • dyscyplinowanie Użytkowników poprzez moderację wypowiedzi Uzytkownika, udzielanie ostrzeżeń, banowanie Użytkownika wraz z listem na priv wyjasniającym powód dyscyplinowania
  • wykluczanie Użtkowników z forum zwłaszcza Użytkowników trollujących i spamujących informacje komercyjne a także tych Użytkowników którzy notorycznie naruszają Zasady Forum
Magua
Stary bywalec
Posty: 549
Rejestracja: wt 24.paź.2006 - 12:35
Lokalizacja: środek puszczy
Moja broń:

Re: Zasady naszego forum

Post autor: Magua »

Derek, konsultowałeś, oczywiście, ten pomysł z właścicielami forum?
wyrzucony
Stary bywalec
Posty: 930
Rejestracja: pt 13.maja.2016 - 22:03
Moja broń: brak

Re: Zasady naszego forum

Post autor: wyrzucony »

@Slaw29 [ingerencja moderatora] ...

@Magua to są propozycje dla nas wszystkich i niekonsultowane z Adminami tak by każdy mógł się wypowiedzieć bez jakiejkolwiek presji, że to już jest zatwierdzone czy uzgodnione. Zresztą są to zasady tak ogólne i szeroko przyjęte na innych forach, że nie widzę żadnych przeszkód w dalszej nad nimi dyskusji.

Posty nie związane z podstawowym tematem zostały przeniesione do osbnego wątku.
Awatar użytkownika
Heron
Site Admin
Posty: 526
Rejestracja: wt 11.sie.2015 - 21:10
Moja broń:

Re: Zasady naszego forum

Post autor: Heron »

Potwierdzam.
ODPOWIEDZ