CZ 557 Varmint

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » wt 31.lip.2018 - 10:14

Cześć, lecą fotki:
To są łuski o których mowa
Obrazek



Tu są łuski od amunicji którą robiłem do docierania lufy i naważka była dwa rządki ponad "near maximum" czyli na całkiem bezpiecznym poziomie:
Obrazek



I wspomniana fabryczna GGG, na fotce aż tak nie widać ale też jest kraterek (może troszkę mniejszy niż na moich elaboracjach)
Obrazek

Szkoda że nie zrobiłem fotki czoła zamka, otworek przez który przechodzi iglica ma dość dużą fazę i może to ona jest winowajcą, albo nie. Sam nie wiem?
Radź kolego, czy mogę zostać przy tej naważce czy przesadziłem i stąpam po kruchym lodzie?

Awatar użytkownika
Bready
Stary bywalec
Posty: 1237
Rejestracja: czw 23.lut.2012 - 02:03
Lokalizacja: Dupont, PA, USA
Moja broń:

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: Bready » wt 31.lip.2018 - 15:40

Jest ok ,mozesz pozostac przy tej nawazce.
Tylko co za wsciekly knedel zfazowal krawedzie otworu iglicznego :-x
Ale to nie jest problem ,jedynie ze beda kratery nawet na slabych nawazkach.
Gdzyby zaczelo dziurawic splonki to wtedy trzeba by sie bylo zastanowic.

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » wt 31.lip.2018 - 15:47

Ufff. kamień z serca...
Dziękuję za ocenę i cieszę się że nie muszę kombinować z nowymi naważkami. Sporo roboty było żeby dobrać te i jestem bardzo zadowolony z wyników. Wiem że najlepiej lata 44,4 po formacie samej szyjki, a po formacie całej łuski 44,3
Jeszcze raz bardzo dziękuję.

Awatar użytkownika
Bready
Stary bywalec
Posty: 1237
Rejestracja: czw 23.lut.2012 - 02:03
Lokalizacja: Dupont, PA, USA
Moja broń:

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: Bready » wt 31.lip.2018 - 17:22

Kiedys z powodu robienia kraterow ,a nawet przetloczen splonki do otworu iglicy wymienilem czolo zamka w Savage .223 rem.
Problem zniknal ,a nawet jak poszedlem z nawazkami w gore to nie powrocil :-)

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » pn 13.sie.2018 - 20:50

Cześć koledzy, dziś byłem na strzelnicy bo udało mi się pożyczyć chrono.
Zrobiłem kilka szt. amunicji i to wcale nie jakoś super precyzyjnie bo naważki sypałem ta tej głupiej chińskiej wadze i nie segregowałem pocisków. Co wyciągnąłem z pudełka to do prasy.
Z wyliczeń kolegi Bready-ego miało być 793,7m/s i powiem szczerze że dużo się nie pomylił bo wyniki pomiarów wyszły następująco:
1strzał - 803,1 m/s
2strzał - 806,4 ( tu wiedziałem że będzie lipa bo osadzając pocisk wszedł dziwnie łatwo )
3strzał - 800,0 m/s
4strzał - 800,0 m/s
5strzał - 803,2 m/s
Nie wiem czy to dobry wynik, ale mi się podoba :-D

Dla porównania zabrałem ze sobą amunicję GGG 155gr. HPBT które są fabrycznie robione na pociskach Sierra.
A wyniki były następujące:
1strzał - 870,5 m/s
2strzał - 852,0 m/s
3strzał - 863,0 m/s
4strzał - 876,5 m/s
5strzał - 865,0 m/s

Z mojej roboty nie licząc tego jednego miałem max rozrzut 3,2 m/s
A w fabrycznej (niby match) 24,5 m/s i na tarczy to widać, na mojej skupienie około 1cm. a na sklepowej 5cm.

Koledzy mam do was prośbę, możecie policzyć mi jaki będzie opad, jeśli przystrzelany mam na 100m. a chcę przeklikać na 200m. a potem na 300m.
Ja liczyłem na darmowym KABAL-u i wyszło mi że:
Ze 100m. na 200m.
opad -10,7cm.
1,8 MOA
15 klików
I zakładając że na 200m. już mam "0" to strzelając na 300m. muszę wziąć poprawkę:
opad -25cm.
2,9 MOA
23 kliki
Liczyłem dla danych:
prędkość 800m/s
temperatura 20°C
ciśnienie 950 hPa
masa pocisku 195gr.
BC pocisku 0,610
Wysokość npm. 100m.
odległość osi lunety od osi lufy 6,55 cm.
Bardzo proszę policzcie na jakiś innych programach w ten sam sposób, czyli od 100m. do 200m. i od 200m. do 300m.
Bo właśnie w takiej konkurencji chcę wystartować we wrześniu.
ps. Moja luneta klika 8x na 1MOA

Awatar użytkownika
Bready
Stary bywalec
Posty: 1237
Rejestracja: czw 23.lut.2012 - 02:03
Lokalizacja: Dupont, PA, USA
Moja broń:

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: Bready » wt 14.sie.2018 - 16:17

Sciagnij sobie na telefon program "Strelok Pro" ,i masz w nim wszystko wlacznie z obsluga stacji meteo i pobieraniem danych meteo z internetu jezeli nie masz stacji :-D
Tylko nie darmowa wersje strelok ,a platna pro !!!!!
Kolega sciagnal te darmowa ,i ja nie potrafilem jej uzywac chociaz pro uzywam od dawna ,takie sa roznice w interfejsie.
Nie pamietam ,ja chyba placilem w apple store $12 ,a naprawde warto.
Jest dostepny tez na androida.

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » śr 15.sie.2018 - 06:04

Kiedyś go kupię, tymczasem dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Bready
Stary bywalec
Posty: 1237
Rejestracja: czw 23.lut.2012 - 02:03
Lokalizacja: Dupont, PA, USA
Moja broń:

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: Bready » śr 15.sie.2018 - 15:44

Masz PW
A lunete wyzeruj na 200m ,nie na 100.

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » czw 16.sie.2018 - 06:41

Bready pisze:
śr 15.sie.2018 - 15:44
Masz PW
A lunete wyzeruj na 200m ,nie na 100.
Wiem że tak byłoby najlepiej, ale nie mam dostępu do strzelnicy z osią dłuższa niż 100m. Znaczy są takie ale najbliższa będzie ze 150km ode mnie, a jak są zawody (200 i 300m) to na poligonie wojskowym ale tam mogę tylko wejść gdy są zawody i nie mam możliwości postrzelać do wyzerowania lunety. Mogę tylko strzelać oceniane.
O Sreloku mogę tylko pomyśleć bo mój telefon go nie ogarnie, jak kupię nową komórkę to wtedy i programik nabędę u nas kosztuje 59,99zł. czyli żadne pieniądze, tylko że komórka minimum 500zł. ;)

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » ndz 23.wrz.2018 - 07:53

Pędzę pochwalić się wczorajszym strzelaniem.
Zawody na poligonie w Wesołej dystans 200m. i 300m.
Karabin na bypodzie a tylna podpórka to zaciśnięta pięść.
Na 200m. wyszło tak :-D W każdej tarczy po 5 strzałów.
Obrazek

Niestety na 300m. już nie było tak kolorowo :-?
Obrazek

Dzień był bardzo pochmurny i wietrzny, wiaterek zmieniał się co kilkanaście sekund od 0 do 8-10 m/s (tak mi wynikało z obserwacji liści na pobliskiej brzozie)
Obstrzelałem dookoła pole dziesiątki bo wszystkie przestrzeliny układały się w czarnym i ich nie widziałem. Chciałem chociaż jedną dyszkę trafić żeby wiedzieć jak brać poprawkę, ale się nie udało. :-(
No cóż może następnym razem będzie lepiej.
Za to na 200m. widziałem jak bym stał przy samej tarczy i wyszło jak wyszło.
Jestem mega zadowolony, widać że karabin ma potencjał tylko strzelec jeszcze musi się poduczyć.
Jeszcze nie ma oficjalnych wyników (jak będą to oczywiście podlinkuję) i nie wiem ilu było strzelców. Zapisało się przed zawodami 18 chętnych, a ilu strzelało?
W sumie rywalizowałem (z tego co widziałem) z customami za dużo $$$$ i zająłem 4 miejsce, egzekwo nawet trzecie punktowo tylko miałem mniej dziesiątek i dla tego spadłem na czwarte.
W tym miejscu chcę bardzo podziękować koledze Bready za pomoc w elaboracji, to dzięki Tobie karabin strzela takie wyniki.
Bready wielkie DZIĘKUJĘ :piwo:

Awatar użytkownika
Bready
Stary bywalec
Posty: 1237
Rejestracja: czw 23.lut.2012 - 02:03
Lokalizacja: Dupont, PA, USA
Moja broń:

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: Bready » pn 24.wrz.2018 - 04:27

W tym kalibrze na 300m to wiatr moze miec co najwyzej wplyw na strzelca a nie na lecacy pocisk ,w kazdym razie nie az taki wplyw.
Niech zgadne ,po pierwszych strzalach jak nie widziales trafien w bialym wzieles poprawke w lewo ,czy tak?
W takim razie za duza poprawka.
Ja mam ostatnie zawody sezonu w sobote ,i szykuje po zakonczeniu sezonu kilka zmian w procesie elaboracji :-)

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » śr 26.wrz.2018 - 08:50

Kurcze, wczoraj napisałem odp. i znikła, więc napiszę jeszcze raz.
Bready pisze:
pn 24.wrz.2018 - 04:27
W tym kalibrze na 300m to wiatr moze miec co najwyzej wplyw na strzelca a nie na lecacy pocisk ,w kazdym razie nie az taki wplyw.
No chyba nie zupełnie, widać to na prawej tarczy z 200m.
Bready pisze:
pn 24.wrz.2018 - 04:27
Niech zgadne ,po pierwszych strzalach jak nie widziales trafien w bialym wzieles poprawke w lewo ,czy tak? W takim razie za duza poprawka
Dokładnie tak jak Piszesz (jasnowidz czy co? :-) )
Niestety przy okazji tych zawodów dokonałem strasznego odkrycia, moja Chińska luneta jest zesrana albo coś źle policzyłem. Wg. kalkulatora balistycznego (luneta zerowana na 100m.) do 200m. powinienem wziąć poprawkę 1,8 MOA czyli 15 klików i to się zgadza. O ile już na 200m. mamy w punkt, to przechodząc na 300 bęben elewacji powinien wskazywać 4,7 MOA a w realu musiałem ustawić 6,3 MOA
Teraz sam nie wiem czy kalkulator oszukał, czy mechanika lunety jest aż tak nie precyzyjna? ;(
Bready pisze:
pn 24.wrz.2018 - 04:27
Ja mam ostatnie zawody sezonu w sobote ,i szykuje po zakonczeniu sezonu kilka zmian w procesie elaboracji :-)
Super, mam nadzieję że opiszesz rzeczone zmiany, i ich wyniki na tarczach?

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » ndz 07.paź.2018 - 08:10

Bready, mam pytanie, jak to jest z nie dobraną lub źle dobraną amunicją?
Jak w tedy wygląda tarcza, strzały padają zupełnie przypadkowo we wszystkich kierunkach?
Tak mnie teraz wzięło jak oglądam tarczę z 200m. (analizę tej na 300 sobie darujmy bo spieprzyłem)
O ile rozrzut na boki jest niewielki ( nie całe 15mm.) to już w pionie trochę mnie martwi.
Jak myślisz, ten rozrzut w pionie to bardziej błąd strzelca, czy może jeszcze trzeba popracować nad amunicją?

Awatar użytkownika
Bready
Stary bywalec
Posty: 1237
Rejestracja: czw 23.lut.2012 - 02:03
Lokalizacja: Dupont, PA, USA
Moja broń:

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: Bready » ndz 07.paź.2018 - 16:24

Rozrzut w pionie to najczesciej blad strzelca ,a zle dobrana amunicja sieje we wszystkich kierunkach ,czasami zle dobrana nawazka daje przestrzeliny po mniej wiecej lini ukosnej ,ale to nie przy varmintowych lufach.

Awatar użytkownika
donkihot
Bywalec
Posty: 211
Rejestracja: wt 29.sie.2017 - 11:48
Lokalizacja: LASY PODWARSZAWSKIE
Moja broń: Walther GSP .32 S&W, CZ 557 Varmint, CZ 75 TS S&W

Re: CZ 557 Varmint

Post autor: donkihot » ndz 07.paź.2018 - 17:17

Dziękuję za odp.
Znaczy nie jest źle. :)

ODPOWIEDZ